Gazeta Podatkowa nr 92 (1342) z dnia 17.11.2016
Informacja o warunkach zatrudnienia do każdej umowy o pracę
W dniu 30 listopada 2016 r. pracownikowi kończy się jedna umowa o pracę. Od 1 grudnia 2016 r. nawiązujemy z nim nową umowę o pracę. Czy do tej nowej umowy także trzeba sporządzić informację o warunkach zatrudnienia? (pytanie z dyskusji na www.forum.gofin.pl nr 1046294)
Tak. Informację o warunkach zatrudnienia należy sporządzić do każdej umowy o pracę, także nawiązanej bezpośrednio po poprzedniej umowie o pracę.
Zawarcie kolejnego stosunku pracy obliguje pracodawcę do przygotowania odrębnej, nowej informacji o warunkach zatrudnienia. Zgodnie z art. 29 § 3 K.p. pracodawca w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę ma obowiązek poinformować pracownika na piśmie o dotyczących go warunkach zatrudnienia:
- obowiązującej dobowej i tygodniowej normie czasu pracy,
- częstotliwości wypłaty wynagrodzenia za pracę,
- wymiarze przysługującego urlopu wypoczynkowego,
- obowiązującej długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę,
- układzie zbiorowym pracy, którym pracownik jest objęty.
Natomiast jeżeli pracodawca nie ma obowiązku ustalenia regulaminu pracy, informację tę uzupełnia o porę nocną, miejsce, termin i czas wypłaty wynagrodzenia oraz przyjęty w zakładzie sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
Przy czym poinformowanie o warunkach zatrudnienia obejmujących obowiązującą pracownika dobową i tygodniową normę czasu pracy, częstotliwość wypłaty wynagrodzenia, wymiar przysługującego urlopu wypoczynkowego i obowiązującą długość okresu wypowiedzenia umowy o pracę może nastąpić przez pisemne wskazanie odpowiednich przepisów prawa pracy (art. 29 § 31 K.p.).
Zmiany warunków zatrudnienia w czasie trwania umowy o pracę wymagają aktualizacji informacji o warunkach zatrudnienia.
Informacja o warunkach zatrudnienia ma charakter zindywidualizowany i dotyczy konkretnego pracownika. Należy ją sporządzić do każdej umowy o pracę. Wraz z rozwiązaniem się stosunku pracy informacja ta przestaje też obowiązywać, gdyż umowa o pracę ustała. Nawiązując bezpośrednio po takiej umowie kolejny stosunek pracy pracodawca na nowo musi więc poinformować pracownika o jego warunkach zatrudnienia, wręczając mu nową informację uwzględniającą obecnie obowiązujące warunki zatrudnienia.
www.UmowyoPrace.pl - Zawarcie umowy o pracę:
Chcesz wiedzieć więcej, skorzystaj z Portalu Podatkowo-Księgowego www.gofin.pl | ||
www.VademecumKadrowego.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
GOFIN PODPOWIADA
Kompleksowe opracowania tematyczne
DRUKI
Darmowe druki aktywne
KALKULATORY
Narzędzia księgowego i kadrowego
PRZEPISY PRAWNE
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
FORUM - Prawo pracy
Forum aktywnych księgowych i kadrowców
|